Trzeba dużo ciężkiej pracy i lat praktyki, aby zbudować zaufanie klientów. Nic dziwnego – kupując konsument chce mieć pewność, że wybrał dobrze i że zakup jest trafny, a sprzedawca godny polecenia, dlatego trzeba dokładać jak największych starań, aby oferowane produkty i usługi były wysokiej jakości i szczegółowo dopracowane. W budowaniu dobrego wizerunku firmy pomagają certyfikaty i opinie firm zewnętrznych – dają klientom gwarancje jakości usług. Taka niezależna ocena zakładu w uproszczeniu nazywa się audytem.
Proces audytu jest przeprowadzany przez profesjonalnych ekspertów z danej dziedziny, mogą oni pochodzić z tej samej firmy lub z zewnętrznej, co analogicznie grupuje typy audytów do wewnętrznych i zewnętrznych. Jego rodzaje możemy też podzielić ze względu na przedmiot oceny: może to być np. audyt energetyczny, ekologiczny, finansowy, środowiskowy i wiele więcej. Audyt możemy zlecić u wybranej firmy, którą możemy znaleźć w internecie, np. wyszukując frazę audyt informatyczny Kraków. Warto zasięgnąć po kontakt telefoniczny z daną firmą, aby dowiedzieć się więcej o jej ofercie i ewentualnych kosztach. Oczywiście jasne jest, że aby ubiegać się o audyt, należy starannie spełniać normy i wymogi, których dana ocena wymaga, nie tylko po to, by przygotować się do audytu „na pokaz”, ale przez cały okres istnienia działalności. Pamiętajmy, że audytor jest specjalistą w danej dziedzinie – jeżeli audyt przebiegnie prawidłowo, ale dostaniemy zalecenia i wskazówki, należy się do nich niezwłocznie zastosować.